Juventus torta

Ez volt az első formatortám! :) A díszítést csak a velem való együttérzés okozta párás tekinteten keresztül vizslassátok: hajnali négykor végeztem vele.... reggel már jöttek érte :) Azzal együtt, hogy összesen másfél napom volt rá, elégedett vagyok vele. Nagyon szerettem, egy csomó új dolgot kipróbálhattam az elkészítése kapcsán!


Egy nagyon kedves, volt kolléganőm kérésére sütöttem ezt a tortát. Úgy időzítettem a bejegyzést, hogy véletlenül se lőhessem le a meglepetést, a párját lepte meg vele születésnapján. Az ünnepelt visszajelzését egyelőre még várom... :)

Belül citromtortát rejtett, azt a bizonyos tökéletes citromtortát :). 9 tojásos piskótából készült egy 30*21 centiméteres tepsiben. Miután betöltöttem krémmel és alaposan lehűtöttem az egészet, utána faragtam ovális alakúra.

Kívül Kiskukta nyújtható fondant receptje alapján készült bevonó borította. Olyan gyorsan elkészült! Ezzel szemben nagyon sokáig kellett használat előtt margarinos kézzel átgyúrni, nagyon megkeményedett, mikor kihűlt, pedig nem porcukroztam túl. Összességében jó volt vele dolgozni, csak a derékszögű éleken tört meg egy kissé. (igen, egész közel jártak az élek a derékszöghöz! :)))

A fekete részeket az Ázsia boltban vett fekete ételszínezékkel, vagyis aktív szénnel színeztem, szimplán belegyúrtam a port a masszába és ráhelyeztem a mintát az alap bevonatra. A színezék nem rontott a fondant állagán és le lehetett mosni mindenhonnan. :)

A betűket és a címert kézzel vágtam ki. A címernél nem szerettem volna, ha a bika eldeformálódik és valami ágaskodó kutyafélének néz ki a végén, ezért kinyomtattam méretarányosan a logót és kivágtam a bikát. Ráillesztettem a címer alakú fekete fondantra és egy hústűvel perforáltam :) Így az élei nem lettek teljesen simák, bár utólag igyekeztem kiegyengetni, de legalább bika formája maradt a logónak.

A rohanás ellenére is nagyon élveztem, hogy volt végre egy kevés időm, lehetőségem tortával pepecselni. Őszintén remélem, hogy a külcsín mellett az íze sem okozott csalódást az ünneplésen! :)

Címkék: ,