Szilvás lepény

Ami eredetileg meggyes vagy még inkább cseresznyés és tökéletes a "nyakambaszakadtegyrahedligyümölcs" probléma megoldására.
Úgy hozta a sors, hogy megkívántam egy savanykás piteszerűséget, de a piacra már nem jutottam el... Akcióktól elcsábulva (nesze neked tudatos cetlis vásárlás :) vettem múltkor egy üveg szilvabefőttet. Többször nem teszem, de a szebbekből süti készült.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
20 dkg vaj
4 tojás
25 dkg cukor (15+10 a meggyhez)
50-60 dkg meggy

A tojás fehérjéit felverjük a tésztába szánt cukor felével (7,5 dkg) fényesre. Egy másik tálban habosra keverjük a vajat a másik rész cukorral (7,5 dkg) és egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat. Hozzáadjuk a lisztet, majd összeforgatjuk a két masszát. Tepsibe öntjük és megszórjuk a cukorba forgatott gyümölccsel. 180 fokon tűpróbáig sütjük. (Ha a beleszúrt tűre, fogpiszkálóra, gyufaszál végére nem ragad már a tészta, akkor átsült.)

A szilvákat nem forgattam cukorba, csak egy pici cukrot szórtam a mélyedésekbe.
sütési idő: 20-25 perc, elkészítési idő: 45 perc
költség: kb. 400 ft + a gyümölcs

Címkék: