Mézes-mustáros lencsefőzelék

Roppant egyszerű, gyorsan elkészíthető, kicsit talán rendhagyó, de egyáltalán nem túl extrém:)
a kép eredeti forrását sehol sem találtam, én innen hoztam: http://receptmegoszto.hu/keptar_hozzavalok/31.jpg
Hozzávalók kb. 8 adaghoz:
2 nagy fej vöröshagyma
50 dkg lencse
3 nagy evőkanál méz
3 nagy evőkanál erős, dijoni mustár
2 evőkanál balzsamecet
só, kevés bors, olaj

A lencsét 3-4 órára hideg vízbe áztatjuk. A vöröshagymát apróra vágjuk, kevés olajon megfuttatjuk, majd rácsorgatjuk a mézet és hagyjuk, hogy karamellizálódjon, egy kis színt kapjon. Hozzáadjuk a lencsét, a fűszereket, a mustárt és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Addig főzzük, amíg a lencse megpuhul, ha kész van, egy-két evőkanálnyi ecettel savanyítunk rajta. Önmagával sűrítjük.

Ezt vagy úgy tesszük, hogy megmerítjük benne a botmixert és hadd dolgozzon egy kicsit és így részben pempős, részben lencsedarabos lesz, vagy kivesszük a negyedét kb., leturmixoljuk és az egész szemű lencsés részhez hozzákeverjük. Meglepő módon :P, én az egyszerűbb megoldást használtam.

Címkék: