Terrakotta születésnapi torta újfajta fondantborítással

Amikor 2 évvel ezelőtt elkészítettem az első fondant bevonásos tortámat anyu születésnapjára, akkor már megvolt fejben a terv, hogy az elkövetkező (fél)kerek születésnapra már emeletes, különleges tortát kap majd ajándékba.
Így 3 hónapnyi tervezgetés után megvettük a régóta vágyott fényképezőgépet, elkészült a torta terve, leszerveztem a néhány fős baráti-családi társaságot az ünneplésre. Majd megnyugtattam anyut, hogy a délutánt a helyi művészmoziban töltjük ketten, egy spanyol művészfilmmel, amúgy is nagyon sok mostanában a dolog, ugye az anyagiak is, idén ne számítson vendégjárásra :) Szegény, hát roppant mód lelkesedett a spanyol művészfilmért, de nagyon kedvesen próbálta titkolni...

A kedvenc színe az utóbbi időben a terrakotta, ehhez ragaszkodtam alapként. Elegáns, de különleges, karakteres tortát szerettem volna létrehozni, egy blogon talált kép adta az ötletet az emeleteket körbefutó gyöngysorhoz és a síkbeli virágmintához. Később ez az elképzelés módosult, mivel egy baleset miatt két órás késéssel indult éjszaka a vonatunk, a multi egy órával hamarabb zárt az ünnep előtti éjszaka, így nem sikerült bevásárolni és csak az otthon található alapanyagokat tudtam felhasználni. Az ünnep utáni reggel korán elmentünk vásárolni, de így is csak 5 órám maradt a torták betöltésére, díszítésére és az ünnepi ebéd elkészítésére, így kicsit egyszerűsítettem az eredeti terven.

Most Pixie fondant receptjét használtam és nagyon meg voltam vele elégedve. Sokkal egyszerűbb receptet, könnyen színezhető és jó minőségű masszát kaptam. Érdemes rögtön egész adagot készíteni, mivel fél adagnál nagyon nehéz volt pontosan kimérni a kis mennyiségű folyadékokat, nem is sikerült jól. Fontos, hogy be kell tartani a receptet, szinte folyékony még a massza, amikor elkészül, de ez így van jól, néhány óra múlva megszilárdul és rugalmas, könnyen kezelhető bevonó lesz belőle.

Hozzávalók:
A cukorsziruphoz:
0,5 dl víz
15 dkg cukor
1 evőkanál méz

A fondanthoz:
0,5 dl víz
1 evőkanál zselatinpor
0,5 dl cukorszirup
1 evőkanál teavaj
színező, ízesítő
30 dkg porcukor a tálban
10 dkg porcukor a lapon, deszkán, ahol összegyúrjuk

A porcukrot kávédarálón megőröltem, hogy sima legyen és ne maradjanak morzsák a bevonó masszában.
A pontos leírásokat Pixie-nél el lehet olvasni, nem írnám le külön, mivel nagyon részletesen megírta, nagy tapasztalattal rendelkezik és amúgy is érdemes megnézni a blogját, mert eszméletlen tortákat készít. Tavaly nyáron és most is sokat segített a torta tervezésében, nagyon készségesen válaszolt az e-mailjeimre "egyéb elfoglaltságai" mellett. :)


Miután betöltöttem az alsó tortát, pontosan lemértem a magasságát és négy ponton fél kocka csoki széles, a torta magasságával megegyező csokoládérudakat szúrtam bele, hogy a felső emelet ne süllyedjen bele. Mindkettő elég nagy torta lett, a szeletésnél látszott, hogy a fondantot átszúrta a csokoládérúd, tehát szükség volt a merevítésre, hogy megtartsa a felső szintet.

A felső emeletet 18 centiméter átmérőjű zsúrtortaformában 6 tojásból, az alsó piskótát 25 centiméteres tortaformában 12 tojásból sütöttem, a szokásos piskóta receptem szerint.
Az alsó szint krémjénél a kekszes Milka csokoládé ízére törekedtem, a felső szint citromkrémmel és 30 dkg erdei gyümölccsel volt töltve.

Boldog születésnapot, Anyu! :)

Címkék: , , ,