Kenyérsütés

A lehető legtöbb szempontból igyekszem felkészülni a következő szemeszter hozta stresszre, rohanásra. A tavalyi őszi félév borzasztó volt, de szó szerint. Ami betegség kijöhetett rajtam a hajtásban, az kijött, decemberre egy hámló bőrű, dagadt szemű, szédelgő zombi voltam. Nagy élmény, amikor a főnököd eléd áll és megkérdezi, hogy "mikor fogsz végre megint úgy kinézni, mint egy normális, fiatal lány?" Említettem már, hogy szeretem a munkahelyemet, ugye? : )

Április tájékán besokalltam, augusztusban tetőzött. Változtatni akarok a háztartáson, a lakáson, saját magamon, az étkezésünkön, a napirendemen... A takarítással végre utolértem magam, erről külön is írok majd, nem volt egyszerű kör, de győztem. A lakást átrendeztem, szegény pasas megadóan tűri, hogy néha nekiszaladok a szekrényeknek és legózom. A hajam kétharmadát a fodrásznál hagytam, beterveztem egy új táblagépet, ami megkönnyíti az egyetemi jegyzetelést és az időbeosztást, ezzel bárhol tudok majd tanulni.

A házi kenyérsütés a következő. Előszedtük Lesi kenyérsütőgépét, először csak dagasztott egy pizzás csigányit. Ezután elnyerte a Pista becenevet, a kalácssütése után pedig a családba is fogadtuk...

Teljesen beleszerettem a masinába. Tegnap beleöntöttem 3 deci vizet, egy kevés sót, cukrot és fél kiló lisztkeveréket. Három órával később, mire hazaértünk a tűzijátékról az egész lakást belengte a finom kenyérillat. A héja ropogós, a belseje puha és teli van finom magokkal... Jövő héten ismétlés. Egyelőre Vitamill kenyérmixet használtam, mivel egyéb BL-80-as lisztet nem találtam a boltban, ezt meg leárazták a kiszakadt zacskó miatt, meg voltam vele elégedve. Féláron nem is volt túl drága... :) Ha csak nem lesz még zacskószerencsétlenség, akkor jönnek a kevésbé instant megoldások!

Ennyi sikerélmény után biztos, hogy születnek még kukoricás, burgonyás kenyerek, nem csak kockák, de veknik, zsömlék, baguette-ek is a konyhámban.


Reggelente friss péksüteménnyel battyogok majd az egyetemre, rendszeresen eszem majd, rendes karácsonyunk lesz, kézben tartom az időt, energiát.
Sikerülni fog.

Címkék: ,