Fagylaltgépet szereztem - a Delonghi IC8000 fagyigép méretei

Sikerült pár ezer forintért vennem egy használt fagylaltgépet. Nem volt egyszerű menet, elsőre ott is akartam hagyni az eladót - végül kiderült, hogy a helyesírást, netetikettet és gépelést kevéssé ismerő gyermekén keresztül tartottam a kapcsolatot az eladóval... Ezért hatalmas hála Lúdanyónak, aki annak ellenére, hogy ismeretlenül megkerestem, segített nekem a méretekkel kapcsolatban! Ezek után már csak el kellett autóznunk egy távoli megyeapró falujába, de szerencsémre arra vitt az utunk egy elhagyott pénztárca kapcsán...mi ez, ha nem égi jel a fagylaltgép beszerzésére? :)
Rábiggyesztett tetővel
Fagylaltgép-kisokos: Kétféle gép létezik. Az egyik (lsd.kép) egy tálból és egy tetőből áll, a tál gyakorlatilag egy nagy jégakkuként funkcionál: behűtöd, ez fogja megfagyasztani keverés közben a tálba öntött anyagot. A másik képes arra, hogy előhűtés nélkül lehűtse a beletöltött fagyialapot. Az előbbi megfizethető(6-15 ezer) , az utóbbi (60 ezer -) akkor éri meg, ha nyáron csak fagylalton él egy komplett család vagy nincs hely a mélyhűtődben. (részletesen Chili & Vanilia írt a fagylaltgép-választásról)

Géppel egyszerűbb, de ha nincs fagyigép, akkor sincs probléma: a kész alapot műanyagdobozba öntöd és robotgéppel habosra kevered 15-20 percenként, 2 órán keresztül. Így krémes marad és nem lesz jégszilánkos.
Emellett persze még ezer hűsítő tipp van, mint a fagyasztott szörp vagy joghurt, ami nem igényel semmiféle gépet.

Motorikusan úgy tűnik rendben van a drága, most a fagyasztóban ül, várva, hogy a sorsa beteljesedjen és ellásson minket és barátainkat a nyári fagylaltadagunkkal. Lúdanyó előtt a fél netet körbejártam, hogy megkeressem a méreteit a gépnek, hogy befér-e a mélyhűtőbe. Talált is a Google egy tucat fórumot, ahol szerepelt - a kérdés. A választ most jól megosztom mindenkivel! Az átmérője 25 cm, a magasága 13,5-14 cm.

Címkék: