Focaccia és grissini

Ha olasz ételt szeretnél készíteni, elsőkörben Dolce Vitánál kell utánanézni. Így tettem én is, még tavasszal: fokhagymás, sajtkrémes focacciát készítettem és sós grissiniket.
Töltetlen focaccia
A recept Dolce Vitánál megtalálható.
Hozzávalók:
0,5 kg liszt
2,5 dkg friss, vagy egy zacskó szárított élesztő (7g)
3 dl melegvíz
3 evőkanál étolaj
só, bors
1 teáskanál cukor
fokhagyma
1 tömlő sajtkrém

A fokhagymát és a sajtot leszámítva az összes hozzávalót egy tálba tettem és Dolce Vita utasításait követve 10 percig gyúrjuk. Nem szükséges mérni, ekkor fogod érezni, hogy leszakad a csuklód... de a tésztának addigra annyira remek, jól formázható állaga lesz, hogy az egyszerűen álomi! Nagyon élveztem, helyes kis veknit formáztam belőle és 1 óráig hagytam kelni.

Ugyanebből a tésztából készíthetünk pizzatésztát is az ötletgazda szerint, ezért került az alapreceptek közé.

Egy óra múlva:

Bekapcsoljuk a sütőt 250 fokra. Körülbelül a kétharmadát lepényekké nyújtjuk, a maradék harmadából kígyókat sodrunk. A lepények egyik felét sajtkrémmel megkenjük, a másikkal lefedjük, majd a tetejét fokhagymával, sóval, borssal megszórjuk, olajjal lekenjük és mehet a felmelegedett sütőbe 8-10 percre.
Az eredmény remek tízórai margitszigeti barangoláshoz tavasszal, de otthon is jóízűen fogyasztható!
Sajtkrémes focaccia
Grissini
Januárban készült baconos változat is. Van a hűtőben tejföööl meg bacooon, öööö... - alapon. 25 dkg lisztből gyúrtam tésztát, 9 lepényt formáztam belőle, tejföllel lekentem, baconnel megpakoltam és ment a forró sütőbe 8-10 percre, pirulásig. Összesen, ha húsz perc munka volt vele. Még melegen befaltuk.

Baconos változat

Címkék: ,