Konyakos, narancsos csokoládétorta

Névnapra ritkán ajándékozunk, ilyenkor általában csak tortával ünneplünk. Anyukámnak többször sütöttem már tortát, de idén ki akartam találni valami egyedit, amiben az összes kedvence megjelenhet.

Persze, nem én írnám a bejegyzést, ha a hetekig való agyalást és aprólékos bevásárlást követően egyszerűen megsütöttem volna, ugye? Elromlott anyu sütője, Budapestről pedig letömegközlekedtetni egy tortát télen... Bolti piskóta lett a vége. Bennem megállt az ütő, amikor megláttam a csomagoláson a Sponge feliratot. Jó, persze, tudom az elnevezést, de nem tévedtem sokat... Szivacsszerű, morzsolódós, száraz... viszont egyenes lapok, tehát a torta úgy nézett ki, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.

Hozzávalók:
3 kakaós piskótalap (6-7 tojásból kakaós piskóta)

Párizsi krém:
1 dl tejszín
10 dkg cukor
12,5 dkg vaj
5 dkg kakaópor
1 narancs héja
2 cent Metaxa

Bevonás, díszítés
32 dkg csokoládé (20 dkg narancsos étcsokoládé (60%) 6-6 dkg ét és tejtortabevonó)
1 ek olaj

Párizsi krémet készítettem: e
lőször a tejszínt és a cukrot forraltam fel nyílt lángon, főztem 7-8 percig, aztán a vajjal felforraltam és 5-6 percig újra főztem. Levettem a tűzről, az átszitált kakaóporral alaposan elkevertem, majd beleszórtam a narancs vékonyan lereszelt héját és néhány csepp levet is tettem hozzá. Ezek után édesanyám áldozata következett, egy korty a drága Metaxából... :) Kihűtöttem, majd habverővel felhabosítottam.

3 felé osztottam a krémet, megkentem a lapokat és bevontam a tortát. Ekkor már érdemes a tálalóra helyezni, Nigella tippjét követve négy kartonlapot, szalvétát, stb. alátéve. Így a bevonás, krémezés után négy oldalról kihúzzuk ezeket, a torta a helyén van, nem reped sehova és a tálaló sincs összekenve!

A bevonáshoz sok volt a 32 dkg csokoládé, szerintem 20-25 dkg is elég lett volna, de biztosra akartam menni. A csokoládébevonat egy evőkanál olajjal készült, mivel nem értem még teljesen a csokoládéolvadás folyamatát és muszáj TENNI valamit. Leborítottam és egy széles késpengével elsimítottam, lecsorgattam az oldalán is.



(Ekkor próbáltam átemelni a tortát, amitől megrepedezett a bevonat... Ezt némi vízzel és ecsettel orvosoltam, de jobb lett volna, ha előre gondolkodom.)

 Végül alufóliát terítettem az asztalra,(vagy rögtön egy tálcára!), sütőpapírból tölcsért formáztam, egy darabka celluxszal fixálva. Ebbe belelapátoltam a maradék, újrafelemelegített csokoládét és rajzolgattam. 10 perc után óvatosan hűtőbe kerültek a formák, utána pedig a torta tetejére.



Sikere volt....! :)

Címkék: , ,